SMART Board® support 

 

FAQ - Vanliga frågor

Pedagogisk support

SMARTKlubben

Netsmarts användarförening för pedagoger med lektionsbank, instruktionsfilmer, tips & trix:

 

SMARTKlubbens användarforum

Välkommen till SMARTKlubbens användarforum på Facebook där du kan ställa dina frågor och dela erfarenheter med andra pedagoger som använder SMART Board och SMART Learning Suite.

 

SMARTKlubben i sociala medier

Håll dig uppdaterad, följ oss i sociala medier!

 

Teknisk support

Din SMART återförsäljare ger dig teknisk support

Våra SMART ackrediterade återförsäljare utbildas fortlöpande av oss på Netsmart för att säkerställa att du som kund får ett professionellt bemötande i alla led, från valet av produkter och utbildning till installation och teknisk support. Netsmart har ett nära samarbete med tillverkaren SMART Technologies för att supportera våra ackrediterade återförsäljare och tekniker.

 

Hitta serienumret på din SMART Board

Det är alltid bra att uppge serienumret på produkten frågan gäller.

Du hittar serienumret här:

  • SMART Board tavla - i nedre högra hörnet på tavlan, på ramens utsida
  • SMART Board skärm - på undersidan av skärmen, i det högra hörnet
  • SMART Interaktiv projektor - på ovansidan av projektorn

FAQ - Vanliga frågor:

Kostar det pengar att använda SMART Notebook?
Vad händer när min licens på SMART Learning Suite går ut?
Var laddar jag ner SMART Notebook?
Vad betyder det att SMART Board skärmar är Enery Star-certifierade?
Hur rengör jag min SMART Board?
Varför fungerar inte pennorna på min SMART Board?
Vad betyder färgerna på statuslampan på mitt pennfack?
Varför kommer strecket bredvid pennan när jag skriver?
Hur kalibrerar jag?
Jag hittar inte Notebook-ikonen längst ner till höger på min datorskärm
Varför kan jag inte använda pennorna på Internet?
Bilden är helt sned och/eller täcker inte hela SMART Board.
Varför är bilden så otydlig på min tavla?
Min projektor startar inte och en eller flera ledlampor lyser.
Var hittar jag serienumret på min SMART Board?